Kai kalbame apie laimę, visada įsivaizduojame dideles, įspūdingas, nepamirštamas patirtis. Bet laimė, tikina mokslininkai, yra ne apie įvykių grandioziškumą, o apie patirčių periodiškumą: mums džiaugsmingų akimirkų reikia nuolatos, mažais gurkšneliais, kaip vandens — taip užkuriama laimės hormonų gamyba, kurią pakurstyti gali net ir paprastas „Sveiki, kaip jūsų diena?“.
— Manau, kad visi mes, sėdintys kasoje, matome, kada mūsų nuolatinis pirkėjas gerai nusiteikęs, o kada jam ant širdies akmuo. Būna, kartais net paklausi, ar kas nutiko, — šypsosi Renida Kavaliauskienė (38), dirbanti Prienuose, Vytauto gatvėje esančioje „Maximoje X“.
Man natūraliai smalsu, ar žmonės dėl tokių klausimų neįsižeidžia — juk pastaruoju metu esame taip susvetimėję, kad nesidomėti kitų gyvenimais tampa geresniu takto ženklu nei sena gera empatija.
— Visiems mums labai svarbu būti pastebėtiems, malonu, kai užkalbina, užšnekina, kai domisi mumis pačiais, — iš patirties kalba Renida, – Ypatingai tokiu dėmesiu džiaugiasi senjorai. Nemažai jų gyvena vieni, būna išsiilgę bendravimo, tad džiaugiuosi, kai turiu progą su jais bent pora sakinių apsikeisti. Darau tai ne iš pareigos, bendrauju, nes man patinka, nes tame yra abipusė nauda. Pradžiuginusi kitą, taip pat tampu laimingesnė.
Apdovanojimas nustebino
Ta apsikeitimo emocijomis estafetė pardavėjo darbe nesibaigia. Žinoma, dienų ir emocijų būna visokių, bet Renida tikina, kad iš savo pirkėjų dažnai sulaukia padėkų ir pagyrimų. Nepaisant to, tai, kad „Maximos“ iniciatyvoje, kviečiančioje pastebėti ir įvertinti jos komandos narių darbą, tapo mėnesio klientų heroje, pardavėjai buvo didelis siurprizas.
„Norėčiau padėkoti „Maximos“ darbuotojams. Paguldžiau artimą žmogų rajoninėje ligoninėje, skubėjau apipirkti vaistinėse ir parduotuvėse, turgelyje. Dienos pabaigoje pasigedau bankinės kortelės. Ieškojau kur galėjau pamesti. Atrodė, kad „Maximoje“ rasti tai jau beviltiška — ten tiek daug žmonių praeina. Buvau sutikta maloniai, su šypsena.“ — rašoma pirkėjos atsiliepime, Renidai atnešusiame apdovanojimą ir piniginę premiją. Ją pardavėja išleis senai svajonei įgyvendinti.
— Tikrai nuoširdžiai nustebau. Buvau daug girdėjusi apie kolegų apdovanojimus, bet kad aš atsidursiu tarp jų, tikrai nesitikėjau. O dar prie šventes! — džiaugiasi pašnekovė, šioje „Maximoje“ dirbanti virš dviejų metų.
Jokių „šiandien nenoriu“
Pagal išsilavinimą Renida — siuvėja. Ne vienerius metus dirbo siuvykloje, bet dėl iššūkių sveikatai teko kardinaliai keisti darbo pobūdį. Taip ji atsidūrė kasoje.
— Pirmą dieną bijojau. Vis dėlto su prekyba buvau susidūrusi tik tiek, kiek bet kuris žmogus, einantis į parduotuvę. Pradžia tikrai nebuvo lengva, viskas buvo nauja, bet kolegos labai noriai padėjo ir kantriai mokė, tad greitai pripratau ir perkandau sistemą. Dabar visai kitaip jaučiuosi. Ramiai ir užtikrintai.
— Vis dėlto, Renida, nuo siuvamosios mašinos prie kasos pokytis yra nemažas. Parduotuvėje didelė žmonių kaita, daug bendravimo, jūs priimate ir išlydite atėjusius. Kaip sekėsi prisijaukinti šią darbo dalį?
— Nesu iš tų laisvai bendraujančių, tad pradžioje teko pratintis. O dabar pažįstu visus, kurių nepažinojau, bendravimas su miestelėnais tapo artimesnis, laisvesnis. Manau, kad viską pasako tai, kad į darbą einu su mielu noru, be jokių „šiandien nenoriu“.
Dirbant dienos lekia greičiau
Renida — trijų vaikų mama. Augina septyniolikmetį sūnų ir dvi dukras – keturiolikos ir devynerių. Ir kalbamės mudvi kaip tik po to, kai ji juos išlydėjo į mokyklą.
— Keturdienis darbo grafikas, kai keturias dienas dirbi, o keturias — išeiginės, man leidžia ir su šeima pabūti, ir nusidirbti darbus, ir namie neužsisėdėti. Tiesą pasakius, po vaikų auginimo grįžusi dirbti labai džiaugiausi, kad parduotuvėje dienos lekia greičiau, čia daugiau žmonių sutinki, turi puikią priežastį pasipuoši, išsiruošti, todėl į darbą einu su šypsena.
Prie tos šypsenos, tikina Renida, prisideda ir parduotuvės komanda.
— Kolektyvas laimei darbe turi didesnę įtaką nei atlyginimas. Jei nebus sutarimo, nebus ir noro eiti į darbą. Dar man labai svarbu vadovė, bendra darbo aplinka. Svarbu ir tai, kad darbas arti namų. Man čia patinka viskas.
Na, o prie to visko reikia palinkėjimo. Juk šventės!
Renida nusišypso — visiems skaitantiems ir visiems kolegoms linki laimės. O kas jai yra laimė?
— Laimė, kai viskas gerai klostosi. Kai miela gyventi, miela dirbti, kai širdies nespaudžia rūpesčiai, o svarbiausia — sveikata gera.
———-
O kad to mielumo ir sveikatos netrūktų, reikia kuo dažniau vieni kitiems šypsotis, dažniau dėkoti, dažniau įvertinti. Juk, kaip sako Renida, tokiu atveju laimi abi pusės.
Pradžiuginti, pamaloninti kasininko, salės darbuotojo, bandelių kepėjos ar mėsininko, padėkokite arba palikite atsiliepimą. Jūsų geras žodis gali atnešti apdovanojimą!
Pagirti galite mobiliojoje „Maxima“ programėlėje, skambindami telefonu 8 800 200 50 arba paspaudę šią nuorodą.
Tekstas paruoštas bendradarbiaujant su MAXIMA